Sabtu, 12 Oktober 2013

Kaki Pancing Sungai Nerek

Assalamualaikum Wrt

Kepada semua pembaca dan pengunjung blog ini..Mudahan belaka-belaka sihat ye..keadaan cuaca yang tidak menentu,sekejap hujan sekejap panas..Apapun,harap dapat kita jaga kesihatan yekk..Mungkin ada yang tak tahu,Sungai Nerek ni di mana...hehe..Lupa saya nak bagitahu,Sungai Nerek ni adalah FELDA Sungai Nerek berada di dalam Wilayah Jengka dan ditubuhkan pada tahun 1967.Nak cari Felda Sungai Nerek ni mudah je..kalau dari Bandar Tun Razak,Jengka menghala ke Felda Kampung Awah,tempat kami selepas Felda Jengka 19 dan berhadapan pula dengan susur keluar Plaza Tol Chenor.

Nanti saya post kan tentang sejarah ni di dalam entry lain.Tujuan blog ini saya tubuhkan untuk berkongsi kepada semua pembaca dan penduduk generasi muda Felda Sungai Nerek berkaitan dengan aktiviti memancing dan keadaan sungai sekitar sungai nerek ni..

Mungkin ada yang masih tak berkesempatan turun ke sungai walaupun Sungai Jengka boleh dikatakan berada di sekeliling sungai nerek ni..mulai dari sungai di jambatan kilang kampung awah sehinggalah ke sempadan Felda Jengka 19.

InshaAllah,ada masa nanti saya akan cuba dapatkan gambar-gambar yang menarik di sekitar sungai ini dan saya juga cuba dapatkan gambar di mana-mana aktiviti-aktiviti menuba ikan berleluasa di sungai kita.

Mudahan usaha kita bersama dapat mengekalkan keindahan sungai dan menjaga alam sekitar di sekelilingnya.

Jom kita terjah.



1 ulasan:

  1. Bila nok terjah nye?!...betol2 ke cobaan nih...haha

    BalasPadam